هشدار وزیر خارجه اندونزی نسبت به استقرار نیروهای آمریكایی در جنوب شرق آسیا
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش ایرنا به نقل از شبكه خبر آسیا، وزیر خارجه اندونزی گفت: آمریكا باید برای رفع سوء ظن های ایجاد شده در منطقه علت استقرار این نظامیان در استرالیا را توضیح دهد.

وی در مصاحبه خود با روزنامه سیدنی مورنینگ هرالد استرالیا، همچنین از این كشور خواست تا طلوع چین را به عنوان یك قدرت جدید امری طبیعی و نه تهدید كننده بداند.

مارتی ناتالگاوا در عین حال تصریح كرد: اگرچه استقرار این نیروها اندونزی را مورد هدف قرار نداده است، اما چنانچه توضیحات لازم در این باره منتشر نشود، باعث ایجاد بدگمانی در میان دیگران خواهد شد.

وی تاكید كرد: زمینه های بالقوه زیادی در منطقه برای كشمكش و درگیری وجود دارد و اگر ما برپایه پیش فرض های هرج و مرج طلبانه قضاوت كنیم، آنگاه هركسی بر اساس بدترین سناریوها رفتار خواهد كرد.

دولت آمریكا ماه نوامبر گذشته میلادی اعلام كرد 2500 تفنگدار دریایی خود را تا سال 2017 در پایگاه نظامی داروین استرالیا مستقر خواهد كرد.

بسیاری از دولت ها و تحلیلگران منطقه این اقدام دولت آمریكا را تلاشی برای اعلام نگرانی های واشنگتن از ابراز وجود چین و مقابله با افزایش نفوذ این كشور در منطقه جنوب شرق آسیا می دانند.

آساق**335





:: برچسب‌ها: کودک ,
:: بازدید از این مطلب : 281
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : جمعه 26 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: